HATAY ARKEOLOJİ MÜZESİ GEZİSİ

     Medeniyetlerin beşiği denilen Anadolu'nun, bu unvanın tüm özelliklerini bünyesinde barındıran, tarih, kültür ve yaşam tarzıyla Türkiye'nin bir rengi olan Hatay şehrimizi ziyaretimde çok değerli eserleri barındıran Hatay Arkeoloji Müzesini ve tarihi St.Pierre Kilisesini ziyaret etme imkanım oldu. Gördüğüm güzellikleri çektiğim fotoğraflarla sizlere sunuyorum. Aynı heyecanı yaşatabilmek dileğiyle...







     Bu bölümde kadim Mezopotamya uygarlıklarındaki çeşitli krallıklardan kalma eserleri gördüm. Bu eserler içerisinde şüphesiz en dikkat çekenleri kral heykelleri idi. Hemen alttaki resim Kral Suppiluliuma  heykeli ayrıntıları ve arka tarafındaki yazıtları güzel bie eserdi. Bir de Kral İdrimi heykeli var ki, beni hüzne boğdu. Zira ülkemizdeki birçok eser gibi bu eser de bir zamanlar ülkemizden kaçırılmış ve eserin aslı British Museumda sergileniyormuş.











     Bu bölümde Hristiyanlık öncesi Roma döneminde yapılan tanrı-tanrıça heykel ve heykelciklerini gördüm. Binlerce yıl öncesinden kalma bu eserleri izlerken heykelcilik anlamındaki gelişim ve Yunun kültürünün Roma üzerindeki yoğun etkisi dikkatimi çekti.










     Türkiye'deki belkide en güzel mozaik mirasına ev sahipliği yapan Hatay şehri, bu güzel eserleri Yeni Hatay Arkeoloji müzesi bünyesinde toplamayı başardığını gördüm. Özellikle Roma dönemi kalıntıları olan bu eserler, dönemin kamu binalarında, üst düzey yöneticilerin hanelerinde ve özellikle hamam gibi yapıların duvar ve zeminlerinde yer alıyormuş.



















Yorumlar

Popüler Yayınlar